بایدها و نبایدهای الگوی سوم (۱۵)
| چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۰۲:۵۹ ب.ظ |
۰ نظر
پیمودن این مسیر عبودیت، اصلیترین کار انسان و هدف خلقت اوست و غفلت او از این حقیقت چیزی از اهمیت آن نمیکاهد؛
لذا در طراحی الگوی اجتماعی زن باید به گونهای عمل کرد که تمامی فعالیتهای بانوان برای تحصیل و پیشروی، تنها در این مسیر باشد تا خروجی الگو هم در لایههای درونی _از جمله شناخت و انگیزه_ و هم در لایههای بیرونی _من جمله عمل و عرصههای حضور اجتماعی_ بیشترین بروز بندگی باشد، نه اینکه الگو با ایجاد رقابتهای کاذب و غیر واقعی، سبب غفلت بیشتر، تغییر ارزشها و تمایلات زنان شده تا بانوان در بیراهههای توسعه و تساوی جنسیتی از هم سرعت بگیرند. ص۱۹۷
منبع: دیرباز، عسگر؛ وفایی صدر، فاطمه.(۱۳۹۴). بازنگری مبانی فکری-کلامی الگوهای اجتماعی زن، فصلنامه مطالعات راهبردی زنان، سال هفدهم، شماره ۶۸، صص۱۶۷-۲۱۳